środa, 4 czerwca 2014

Przypadkiem

Z chwilowego braku lepszego pomysłu na zajęcie rąk usiadłam do sweterka.
Miałam pod ręką resztę Lanagold 800 kolor 152, dokupiłam drugi motek i jest. Wersja wybitnie ekonomiczna - całość waży 116 g (czyli jeden cały motek z kawałkiem w rozmiarze około S), druty 3,75.
Wiadomo, że nie jest to merino z jedwabiem ;) ale jak na tą cenę i skład wełenka wydaje mi się bardzo przyjemna, delikatna i całkiem fajnie się układa. Początkowo kupowałam ją jako dodatek do innych nitek ale spokojnie sprawdza się w pojedynkę. Nie wiem jak przy blokowaniu ale wydaje mi się, że i na chusty może być odpowiednia. Kolor 152 to beż, na moje lekko melanżowy.
Robiony od góry w jednym kawałku. Pierwszy raz robiłam coś korzystając z tabelki samoliczącej opracowanej przez Intensywnie Kreatywną - dzięki, sprawdza się jak najbardziej :) Początkowo dodałam dodatkowe oczka przy podkroju pachy ale chyba jednak łapię się w te osoby "raczej szczupłe" ;) i oczka były niepotrzebne. Ale to też nie problem - przy dorabianiu rękawów po prostu te dodatkowe oczka przychwycilam przy łączeniu i nie ma po nich śladu :)
Oczywiście trochę kombinowałam na czuja robiąc dekolt w serek. Nie wiedziałam która wersja dodawania oczek (co drugi czy co 4 rząd) będzie lepsza więc trochę pomieszałam ale ostatecznie zostałam przy co czwartym - dekolt z zamierzenia miał być duży.
Całość totalnie prosta bo jakoś nie przepadam za wszelkimi ozdobnikami. Drobny warkocz na raglanach i po bokach swetra to szczyt szaleństwa :D Zaczynałam też robić warkocz przy dekolcie ale brakowało mi na niego miejsca przy rozpoczynaniu - musiałabym mieć dodatkowe ok. 10 oczek po obu stronach przodu a tak otwór dekoltowy zaczynał się praktycznie przy raglanie... Plisa - wiem, jakość nie powala na kolana ;) ale tak mi to zazwyczaj wychodzi :D


3 komentarze :

  1. Fajny sweterek:) Lubię takie, do wszystkiego pasują i dobrze się noszą. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały! Takie proste lubię najbardziej :-) A Twój bardzo mi się podoba.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajny sweterek - takie proste są najlepsze I fajnie, że jeszcze do tego ekonomiczne :)

    OdpowiedzUsuń